Waar kun je glazen kapjes voor halogeen buislampjes kopen? (zie foto)

Ik ben niet zo heel slim geweest. Eerst heb ik de hete bovenkant van mijn staande vloerlamp afgestoft met een plumeau van plastic, en die draadjes zijn aan het glas vast gesmolten. Toen wou ik het glaasje versneld laten afkoelen door het onder koud water te houden... Glaasje dus nu ook nog gebroken.
Mijn vraag is of je dit soort kapjes ook ergens kan kopen? Of is zo'n kapje eigenlijk helemaal niet nodig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur

Het beste antwoord

het grote nadeel zal zijn dat de lamp zelf komt bloot te staan aan stof enzo wat dan inbrand waardoor de lichtopbrengst minder word en de levensduur korter dus met kapje is beter
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kapje in niet noodzakelijk. Misschien kan de Lampenier iets voor je betekenen.