Welke vloerbedekking is goed tegen stoelsporen?

In de werkkamer ligt nu vaste vloerbedekking. Die moet binnenkort worden vervangen.

Mijn werkstoel is een stoel met vier poten. Die poten hebben slijtagesporen gemaakt in de vloerbedekking.

Ik wil straks iets op de vloer leggen waarmee ik geen last meer heb van stoelsporen. Welk materiaal is geschikt?

Het liefst iets waarbij ik niet zo snel koude voeten krijg.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het mag dus in principe van alles zijn:
--  vaste vloerbedekking, maar dan van hoge kwaliteit
--  parket
--  tegels / plavuizen
--  linoleum
--  houten planken
--  ... enzovoort ...

14 jaar geleden
in: Interieur
3.3K

Het beste antwoord

Hier een verkoopadviseur van de tapijtwinkel Sneltapijt.nl

Aangezien je warme voeten wil hebben, is het verstandig om voor tapijt te kiezen.
Zoek een tapijt die gemaakt is van Polyamide, dit is een veel betere kwaliteit dan polyprop.
Ik zou je de volgende tapijten aanraden: New York(info: www.belakos.nl), Forum(belakos.nl), Puma(edel.nl) Lima(edel.nl)

Deze tapijten zouden wij eventueel kunnen leveren.

Ps. Is het misschien verstandig om zwenkwieltjes onder de stoel te plaatsen? Deze vormen absoluut geen schade aan bovengenoemde tapijten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik tapijt nemen, maar dan op de plek van je stoel zo'n speciale stoelmat neerleggen. Dan heb je wel warmte en comfort van de vloerbedekking, maar geen slijtage van de stoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is alles aan slijtage onderhevig.

Een goede oplossing voor onder bureau's en werkplekken vind ik zo'n kunststof vloerbeschermingsmat. Die leg je onder je bureaustoel en de vloerbedekking blijft bespaard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een synthetisch product, zoals laminaat voor prof. gebruik of een goede kwaliteit zeil (zoiets als linoleum of marmoleum).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb overal laminaat en onder de eethoek heb ik een karpet wat stevig is en niet hoogpolig. Het heeft de uitstraling van een modern perzisch tapijt. We zitten vaak aan de eettafel en er is na jaren nog geen afdrukje te zien. Groot voordeel als het bewerkt is, je ziet geen vuil liggen en het ziet er nooit verkleurd uit en je ziet nog geen deukje als je zelfs de zware eettafel eens weghaalt.
Neem geen effen kleur onder je stoel, hierop zie je meteen alles.
14 jaar geleden
hoogpolig tapijt.....als je dat stofzuigt,springen de vezels weer omhoog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo'n kunststof mat heb ik eronder liggen (ikea, 19euro) en voor de koude voeten ligt er een kussentje. Of sloffen en sokken natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Getrommelde Chinese Blauwe steen.Op de foto is hij heel erg mooi.Onverslijtbaar zegt de reclame.
Schijn kan natuurlijk bedriegen, maar het is wel een natuursteen.
http://www.impermo.be/nl/natuursteen/promoties