hoe herstel je een scheur in een rolgordijn?

het is een wit gordijn en ik wil het nagenoeg onzichtbaar herstellen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
18.4K

Antwoorden (2)

Met doorzichtige niet-glanzende reparatietape. Bijvoorbeeld van Mylar, wat ook gebruikt wordt voor zeildoek. Zie http://www.sailcenter.nl/PSP-mylar-tape-c-486-p-31962.html
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Handig! Zou je dat ook voor kleding kunnen gebruiken?
Amadea
10 jaar geleden
Dit spul niet. Maar wel strijkband. Dat verkopen ze om zomen mee te plakken, maar je kunt er ook goed mee repareren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, Amadea.
Je zou 'Vlieseline' kunnen gebruiken. Een soort dun vezelig (meestal) wit papiertje dat je door te strijken met andere stoffen kunt laten hechten. Als je dit netjes doet aan de achterkant van de scheur zie je het aan de voorkant waarschijnlijk nauwelijks. Om kosten te besparen zou je kunnen proberen bij een 'gouden schaar' (zo'n kledingreparatie-atelier) een stukje te kopen, grote kans dat dat gewoon mogelijk is.