Hoe weet je dat je niet te veel betaalt voor een vintage meubelstuk?

M.a.w welke elementen bepalen de prijs van een meubel dat niet antiek is?
En ligt de prijs voor vintage meubelen in Nederland hoger dan in bijvoorbeeld Duitsland, België en Polen? Het lijkt zo al googlend maar misschien kijk ik niet op de goede sites.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Antwoorden (2)

vraag en aanbod. veel vraag en weinig aanbod, wort het duurder, andersom wordt het goedkoper. en verder wat de gek er voor geeft
je bepaalt dus eigenlijk zelf of het in jouw ogen te duur is of niet. maar net hoe graag je het hebben wilt
Toegevoegd op 02 januari 2021 10:12: tekst
anneliez
3 jaar geleden
Op internet zoeken naar identieke stoel, tafel, kast, zodat je een idee krijgt van de prijzen die men vraagt.
Dit is het voordeel van internet je hoeft geen reiskosten te maken om dit uit te zoeken.
Dat was vroeger wel anders.

Laat je niet verleiden tot snel kopen. Veel kopers zijn er niet.
Altijd afdingen en uitvinden wat de laagste prijs is, waar de verkoper me akkoord kan gaan.
Dan altijd weglopen. Bij de deur kun je nog omdraaien als hij je terugroept.
Roept hij je niet terug dan is het zijn laagste prijs.
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Ik zou er niet zeker van zijn dat weglopen altijd werkt zoals je wil. Lang niet alle verkopers begrijpen de onderhandelingstechniek van het weglopen, lijkt mij.