Hoe/waarmee, kun je het licht van een spaarlamp kleuren zodat de lichtuitstraling `warmer` wordt?

Ik heb een voorraad spaarlampen (voor de woonkamer)waarvan ik de lichtuitstraling niet `gezellig`vind. Is er een manier om deze spaarlampen te bewerken zodat ze een `warmer`lichtweergave kunnen krijgen? B.v.glasverf en of dit eventueel een veilige methode is. Diverse sites al op internet bekeken, maar `k heb geen resultaat kunnen vinden.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik heb inmiddels de spaarlampen gekleurd met een ` rode permanent marker stift`.
De spaarlampen geven hierdoor inderdaad een warmer licht.

Toegevoegd na 6 dagen:
Wellicht zijn er meerdere opties?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het led spaarlampen zijn kun je ze kleuren met ecoline. Maar alleen als het led is anders gaat het niet. Toegevoegd na 37 seconden: Andere lampen worden te heet.

Glasverf zou kunnen omdat de spaarlamp niet heel erg heet wordt. Het is echter niet makkelijk om een mooie homogene laag te schilderen die ook nog doorzichtig genoeg is. Een makkelijkere oplossing zou kleurfilter kunnen zijn zoals in theaters gebruikt wordt. Het is een folie dat per rol geleverd wordt in vele honderden kleurtinten. Je kunt er een kokertje van plakken met plakband en dat om de lamp schuiven. Te koop bij lichtverhuurbedrijven zoals b.v. Flashlight in Utrecht. Toegevoegd na 5 minuten: Bij die bedrijven hebben ze een kleurenwaaier waar je de kleuren uit kunt kiezen. Je zou ook eens kunnen informeren bij een theater in de buurt, de technische dienst heeft vaak nog wel een paar stukjes liggen.

Bronnen:
http://www.leefilters.com/lighting/product...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100