Pas geleden is er een vinylvloer gelegd met finifelt ondervloer heb nu al deuken en putten die nog niet zijn weggetrokken. Is de ondervloer te zacht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
3K

Antwoorden (2)

Als dit door een erkend bedrijf is gelegd zou ik contact zoeken en hen dit euvel voorleggen.
Je hebt toch wel garantie?
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Op het beton slijt het te hard. Je hebt speciale platen voor onder vinyl. Daarvan is de ónder(!)kant dat zachte groene finifelt en de bóvenkant is van hard materiaal. Op dat harde materiaal rust dus de vinyl, dan loop je er geen putten in, of je stoelen maken er geen putten in. Het zachte materiaal dient voor de vering en isoleert, dus het vinyl voelt niet hard en ijskoud aan, aan je voeten. Wat je dus wel zou hebben wanneer je het vinyl direct op beton legt.
Nou ja, nu zit ik het hier nog eens op te schrijven terwijl ik het al iets beknopter in mijn antwoord had staan lol.
Ik wens je succes toe met de klacht bij de leverancier, want op deze manier is je vloer wel heel snel lelijk...
Ik heb zelf ook platen onder mijn vinylvloer, maar dan wel met de harde gladde kant naar boven, dus de vinyl krijgt dan geen deuken. Het lijkt erop dat er bij jou die groene zachte platen liggen, eigenlijk bedoeld voor onder een stoffen vloerbedekking. Als ze onder vinyl liggen kan je erop wachten dat er deuken en putten in komen.
Het zou dus echt wel kunnen dat ze gewoon de verkeerde platen hebben gelegd, óf de goeie platen ondersteboven hebben gelegd, met de harde kant op het beton dus, wat niet zou moeten...