In een Lampe Berger moet vloeistof wat 26 euro per liter kost, de vloeistof bestaat uit 90% Isopropyl alc., kan ik ook bio-ethanol gebruiken ? 2euro/l

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
2.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hebben we het hier over?
http://www.homeandcooking.nl/c-1373914/lampe-berger-de-werking/ Die andere 10% zal gedeeltelijk uit geurstoffen bestaan,
die zitten niet in een fles van 2,-
Maar die zou je zelf kunnen toevoegen. Persoonlijk zou ik dat ding helemaal niet gebruiken,
de brandstof zal niet 100% puur zijn,
dus verbranding zal niet schoon zijn.
Helemaal niet met geurstoffen e.d. erbij. Je bent dus iets in huis aan het verbranden en daarbij komen schadelijke stoffen vrij.

Antwoorden (1)

Opgelet met bio-ethanol (kookpunt = 78 °C ), dat is in ieder geval vluchtiger dan iso-propylalcohol (kookpunt = 82 °C).
Beide alcoholen hebben wel een vlampunt van 12 °C.

Best eens voorzichtig proberen.