Wat kost een verlaagd en meer geluidsisolerend plafond per vierkante meter?

Mijn bovenburen (apprtementencomplex) zijn ronduit asociaal en vinden het nodig om met zware voeten te lopen, het 2-kamer appartement is door hun geschikt bevonden om een kind in op te laten groeien dus de plastic speeltjes vallen ook constant op hun laminaat.

Isolatie is dus het antwoord, 10cm naar beneden dat plafond. Maar wat kost me dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel bekend euvel.
Wij wonen zelf ook in een appartementencomplex en horen ook 'zwaar' lopen boven ons.
Misschien kun je eens navragen bij je huismeester, want bij ons mogen we geen laminaat hebben, juist vanwege overlast.
Wij zijn dan ook druk op zoek, om weer te gaan kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat mensen die onder iemand anders gaan wonen ook niet zo moeten zeuren. Je hebt er toch zelf voor gekozen om onder iemand te gaan wonen. Het wil helemaal niet zeggen dat mensen met zware voeten lopen, ondanks dat dat voor jou wel zo klinkt. Ik heb ook eens in een appartementencomplex gewoond en alle mensen op de bovenste verdieping kregen klachten van geluidsoverlast. Ik ben eens bij de onderburen gaan zitten luisteren en i.d.d. klonk het soms alsof er een olifant op de verdieping erboven liep. Omdat wij geen erge herrie maakten en ik niet van plan was om mijn kind vast te binden op de bank en zelf met kussens onder mijn voeten te lopen, hadden mijn onderburen dit gewoon te slikken. De onderbuurvrouw had mij ook eens bestempeld als asociaal omdat ik na veelvuldig geklaag van haar aan mijn deur, de deur eens dicht had gegooid. Ik heb ook recht op woongenot en mag ook normaal door mijn eigen huis lopen. Als je geen herrie boven je wilt, ga dan wonen in een woning waar je niemand boven je hebt. En mochten buren inderdaad erge overlast geven dan kun je dat ook melden bij de vve. Maar overlast kun je altijd hebben, ook bij 'normale' woningen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dat betreft reageer je zelf ook wat 'asociaal' door te zeggen dat het 2-kamer appartement door hun geschikt bevonden is om een kind in op te laten groeien. Impliciet vat ik het op dat je zegt dat een 2-kamer appartement niet geschikt is om een kind in op te laten groeien en deze mensen dus niet doen wat goed is voor hun kind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laminaat klinkt echt wel extreem hard door hoor, ik kan eigenlijk geen vloersoort bedenken die ongeschikter is voor een appartement dan dat! Dus inderdaad een tikje aso.

Antwoorden (3)

Zorg dat als je je plafond naar beneden brengt, dat je het latwerk niet vastzet met schroeven op je oude plafond.
Dan wordt het geluid alsnog overgedragen.
Aanbrengen op rubber, en verlijmen, en alles opvullen met steenwol of glaswol.
De kosten vallen mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afhankelijk van het oppervlakte van je plafond een paar duizend euro. Je moet speciale akoestische hangers om de 30 centimeter ophangen aan MetalStud. Daaronder twee, maar liefst drie lagen gipsplaten. De ruimte daarboven opvullen met rockwool of vlokken. 10 cm is wat weinig, ik zou 20 of 30 cm aanraden. Een complete verbouwing.
14 jaar geleden
Ik denk dat verhuizen een beter oplossing is. Tenzij je een krachtig VVE-bestuur hebt.