Wat kost een verlaagd en meer geluidsisolerend plafond per vierkante meter?

Mijn bovenburen (apprtementencomplex) zijn ronduit asociaal en vinden het nodig om met zware voeten te lopen, het 2-kamer appartement is door hun geschikt bevonden om een kind in op te laten groeien dus de plastic speeltjes vallen ook constant op hun laminaat.

Isolatie is dus het antwoord, 10cm naar beneden dat plafond. Maar wat kost me dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zorg dat als je je plafond naar beneden brengt, dat je het latwerk niet vastzet met schroeven op je oude plafond. Dan wordt het geluid alsnog overgedragen. Aanbrengen op rubber, en verlijmen, en alles opvullen met steenwol of glaswol. De kosten vallen mee.

Afhankelijk van het oppervlakte van je plafond een paar duizend euro. Je moet speciale akoestische hangers om de 30 centimeter ophangen aan MetalStud. Daaronder twee, maar liefst drie lagen gipsplaten. De ruimte daarboven opvullen met rockwool of vlokken. 10 cm is wat weinig, ik zou 20 of 30 cm aanraden. Een complete verbouwing.

Ik denk dat verhuizen een beter oplossing is. Tenzij je een krachtig VVE-bestuur hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100