Voor mij: alle merken. Ik strijk ze nooit, gaat gelijk weer terug op bed
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Taal naar mijn hart! plus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord inderdaad:)
anneliez
13 jaar geleden
dank, was al bang voor de strijkmaffia over me heen,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bescherm je wel. Tenzij Ironman opduikt natuurlijk...
anneliez
13 jaar geleden
dank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies :-)
ik zou het niet weten maar ik strijk géén enkel dekbedovertrek.iN DE WINTER :_gewoon vanuit de wasmachine in de droogkast en vanzodra die droog is opplooien. IN DE ZOMER:_aan de wasdraad en vlak voor die helemaal droog is nog kleine 10min in de droogkast en zo hoef ik dat niet te strijken want het is niet gerimpeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je "hoeft" geen enkel overtrek te strijken. Als er strijkvrij op staat kreukt de stof evengoed in de wasmachine.
Ik strijk nooit overtrekken, veel te veel werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een goede kwaliteit hoeft niet gestreken te worden
ik gebruik zelf 100% katoen die strijkvrij zijn en satijn hoef je ook niet te strijken
het zal niet aan het merk liggen maar aan de kwaliteit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik strijk dekbedovertrekken en matrashoezen ed ook nooit. Vind het gewoon de energie niet waard.

Strijkvrije hoezen zul je misschien wel in de handel hebben, maar mijn ervaring met strijkvrije kleding is, dat dit nooit helemaal kreukvrij is. Dus als je het echt heel strak wil hebben, zul je ook strijkvrijehoezen, mocht je ze vinden, nog moeten strijken. Kun je dus net zo goed normale hoezen kopen en die gaan strijken.
13 jaar geleden
Alle merken die je buiten aan de lijn droogt ;-)

Maar ook wanneer je in de droger droogt is het zaak om ze na het drogen zo snel mogelijk uit te halen en uit te hangen/op het bed te doen. Dan vallen de kreukels best wel mee, vooral na èèn nacht eronder te hebben geslapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cinderella en Van Dijk dekbedovertrekken zijn strijkvrij ideaal dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja is echt zo, ik heb ze zelf!
als je ze goed strak ophangt om ze te laten drogen hoef je geen enkel dekbedovertrek te strijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dorma hoezen, alleen te koop bij de bijenkorf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft ze uiteraard niet te strijken, maar als je dit dan per se wilt heb ik deze tips:
Rechtstreeks uit de droger hoef je niet te strijken, of goed vochtig ophangen (dus niet te lang centrifugeren!) en je hoeft niet te strijken.