Is een donzen 4-seizoenen dekbed, het hele jaar door, wel warm genoeg voor koukleumen?

Gekke vraag misschien,maar ik vind het bijna te mooi om waar te zijn. Een dekbed waar je het zomer en winter lekker warm onder hebt. Wij zijn nogal een stelletje koukleumen (ik slaap altijd met sokken aan). Ik wil er graag een aanschaffen omdat ik het dons zo lekker zacht vind. Wat is jullie ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikzelf heb geen ervaring met donzen dekbedden. Alleen al omdat de ganzen levend geplukt worden, zodat vervolgens de veren weer aan kunnen groeien.
Dit vind ik zo verschrikkelijk zielig dat ik ze boycot. Het gevoel dat alle haren uit je hoofd worden getrokken totdat de huid scheurt, en als het eenmaal een beetje genezen is, begint het hele geklooi weer opnieuw.... het lijkt me verschrikkelijk. Lekker katoen kopen!
Rieneke1
14 jaar geleden
klopt michelle, afschuwelijk gewoon!
ik als kleum heb een polyester exemplaar, heerlijk warm :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier ook zo, geen dons voor mij, er zijn genoeg andere soorten dekbedden, die ook heerlijk warm zijn. Denk bv aan wol van ons eigen Texelse schaap.

Het beste antwoord

Vaak bestaat een 4 seizoenen dekbed uit 2 dekbedden een dikke en een dunnere, die je aan elkaar kan maken door drukknopen, zo kan je altijd een goede combinatie maken om het warm genoeg te hebben. Voor in de zomer alleen de dunnen, voor-en na jaar de dikkere en voor koukleumen in de winter twee tegelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 precies!

Andere antwoorden (9)

4-seizoenen was het toch en niet 3-seizoenen... Nee ook in het koude vierde seizoen voldoet het in het algemeen goed... Maar ik kan niet spreken voor jou, jij kunt er wellicht toch in liggen te kleumen, dat weet ik niet...

Ik heb het er nooit koud onder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij wel, ik ben ook een behoorlijke koukleum en laat misschien iets te lang het "winter" dekbed erin zitten om het warm te hebben, maar in de zomer is de dunne (die dus ook bedoeld is voor de zomer) echt dik genoeg.

Ik vind het een geweldige uitkomst zo'n 4 seizoenen dekbed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben een donzen 4 seizoenen dekbed.
Ik ben een enorme koukleum, en slaap ook wel eens met sokken, of een elektrische deken, maar sinds we dit dekbed hebben (nu ruim 1.5 jaar) heb ik daar nauwelijks last meer van, en wij gebruiken maar één helft!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij niet, maar het is goed vol te houden met een extra (paar) dekens over het dekbed.
Zelf heb ik de afgelopen koude weken onder een 4-seizoenen dekbed geslapen met daaroverheen twee dikke dekens (maar ik ben dan ook een extreme koukleum, vooral binnenshuis).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf een donzen dekbed, geen 4-seizoenen dekbed maar gewoon een enkele. En ik vind het heerlijk. In de zomer werkt hij vaak wat verkoelend en in de winter houdt hij de warmte vast zodat ik het heerlijk warm heb. Dus ik denk dat je met een 4-seizoenen dekbed helemaal goed zit. Dons is sowieso fijn, dus ik zeg, doen! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Voor een echte koukleum is een vier seizoenen dekbed niet genoeg. Maar in combinatie met een elektrische deken, magnetron pantoffels (die je opwarmt voor je naar bed gaat), en 2 extra dekbedden kom ik er zelfs de koudste nachten door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als ik dat zou kunnen voorspellen dan werd ik steenrijk.
Er zijn legio mensen die er bij zweren en andere hebben het nog koud.
Heb onlangs voor mijn mannetje (kou kleum 1ste klas) een één persoon verwarming deken gekocht en nu is hij eindelijk een tevreden slaper.
Dus een eenduidig antwoordt is niet te geven.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een enorme koukleum in bed, en zelf slaap ik als volgt:
Een donzen 4-seizoenen dekbed van de hoogste categorie, en een elektrische deken. Die deken zet ik een uur voor ik naar bed ga op de laagste stand, zodat ik niet eerst een heel bed moet warm maken voor ik kan slapen.
Ook als mijn man er niet is (nachtdiensten) zet ik zijn kant van het bed aan, als ik 's nachts naar zijn kant rol ben ik gegarandeerd wakker van de 'kouwe plek' in bed.
Ik heb het niet koud!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, dat kan niemand voor je invoelen. Ik ben ook een koukleum en gebruik zelf ook dons maar zolang mijn voeten koud zijn, slaap ik niet en heb het gevoel helemaal koud te zijn.

Ik ben wat huiverig voor electrische dekens, gebruik het wel eens maar doe het uit als ik ga slapen en heb er dan niet genoeg aan om mijn voeten warm te krijgen.

Tip; neem een warmwaterzak mee en leg die onder je voeten, wanneer je voeten warm zijn, leg je hem lekker tegen je aan. Heerlijk warm word je dan!

Succes!