Waarom hangt een closetrolhouder altijd links of rechts en niet voor je neus?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Interieur
13K

Het beste antwoord

Het is handig om de closetrol binnen handbereik te hebben. Het toilet is meestal niet breder dan 1 meter, maar wel langer. Als de closetrolhouder links of rechts naast de toiletpot geplaatst wordt, kun je vanaf de toiletpot moeiteloos een stukje toiletpapier pakken. Als de closetrolhouder voor je hangt, moet je (tenzij je een heel klein toilet hebt) opstaan om een stukje toiletpapier te pakken. Dit is niet praktisch. Ook voor het kleinste vertrek in huis geldt: Gemak dient de mens!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat recht voor je neus vaak een deur zit wellicht?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij mij hangt hij voor me.
Links deur recht geen ruimte
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De muur links of rechts van je is vaak dichterbij dan de muur recht voor je. Tevens zit een deur van het toilet ook vaak recht voor je.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1. Omdat het toilet vaak een kleine ruimte is waar je vaak midden voor het toilet moet draaien. Hangt de houder er recht voor loop je meer kans er tegenaan te stoten.
2. Omdat je als je gaat zitten voorover buigt om je balans te bewaren. Als de toiletrolhouder recht voor je zou hangen, heb je kans dat je er met je hoofd tegenaan slaat en dat vindt niemand leuk.
Hetzelfde geldt voor de plaatsing van een fonteintje bij het toilet. Ook altijd in een hoek (ivm draaien) en aan de zijkant (ivm stootgevaar)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hangt meestal links, omdat je met je rechterhand mensen hun handen schud. In sommige landen is het namelijk onsmakelijk als je met je linkerhand iemands hand schud
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je hem al voor je neus ophangt en er zit een deur dan rolt iedere keer dat je de deur opendoet heel de rol af en kan je hem weer helemaal op gaan rollen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is prettig, als je zit, om wat ruimte voor je knieën te hebben. Opzij van je is ruimte niet zo belangrijk, vandaar dat de toiletrol meestal daar hangt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je staand plast (doe ik niet zo vaak) dan wil je toch wel je geval even met een wc-papiertje droogdeppen voordat je hem terughangt in je broek. Als die rol achter je hangt, dan sta je een beetje onnozel achter je rug te graaien. Links of rechts hangt 'ie onder handbereik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe doe je dat dan bij een urinoir? Of kom je daar nooit? Vind het trouwens wel een goed punt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tegenwoordig kom ik niet meer bij een urinoir. Vroeger wel. Op kantoor ging ik gewoon naar het toilet met papier, maar in een bar ging ik naar een urinoir. Dan maar even campingtaferelen, maar om in een bar naar het echte toilet te gaan.... nee, dat zijn campingtaferelen, dat is survivallen.