Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de goede hoogte voor een keukenblad?

Wat is de beste hoogte voor een keukenblad? Zodat je er goed op kunt werken zonder de hele tijd voorover te buigen?

Toegevoegd na 13 uur:
Ik ben 1.82 m.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Standaard is 95 cm, als je tussen de 1.75cm en 1.90 cm lang net, ben je langer dan 1.90 cm dan word 100cm aanbevolen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hallo Jeroenla,
Wij hebben voor 90 cm gekozen, en is ideaal.

Groeten Leonard
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er maar helemaal aan hoe lang je bent, en wat je persoonlijke wensen zijn. Bij nieuwbouwhuizen is er vaak een optie tot het verhogen van het aanrechtblad, en daar maken lange mensen graag gebruik van. Pakweg van 1.85 en langer. Gaat zo iemand verhuizen, en de volgende bewoner heeft een lengte van 1,55, dan lijkt mij zo'n hoog aanrechtblad ook weer geen pretje :-)

Voor de meeste mensen zal gelden dat de standaardhoogte prima is.

Wil je er wat meer over weten, bekijk dan onderstaande site eens. Er wordt daar uitgebreid ingegaan op hoogte en lengte van de gebruiker(s), zelfs gesplitst voor koken en afwassen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig dat je het zelfde zegt, alleen in iets andere woorden ;) 90 cm is de oude standaard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA! Ja, ik ben niet zo'n snelle typer, en had de andere 2 antwoorden nog niet gelezen. Dus ik deed 3 minuten langer over mijn antwoord, ook door het zoeken naar die link. Ik heb mij eigen aanrecht nog even gemeten, en dat is 96 cm. Dat heb ik bij de bouw als optie, op laten hogen. Je krijgt overigens een + van me :-)
NET boven je heupen...
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding