is het mogelijk clematissen binnen te laten groeien?

Ik zoek twee nieuwe planten voor op de vensterbank voor een groot raam op de zuidkant. Ik wil graag bloeiende klimplanten. Is de clematis een optie? Hij krijgt dan wel veel zon.

als het niet kan zijn er dan alternatieven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
3.4K

Antwoorden (2)

een ander woord voor clematis is bosrank, en dat zegt het al: ze houden niet van felle zon.
is een bougainvillea geen idee?
die houden van hitte en zon, en ze bloeien fantastisch.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar kunnen ze binnen? (mits niet in de felle zon)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
clematissen bedoel ik.
Rieneke1
12 jaar geleden
ik heb het nog nooit geprobeerd, maar veel licht lijkt me onontbeerlijk.
hun voeten moeten in ieder geval koel staan.
veel mensen zetten een dakpan voor de pot, maar om dat nou op je vensterbank te doen?
het lijkt mij niet ideaal, en ik zou op zoek gaan naar een alternatief.
Een clematis zal niet gaan, maar een passiebloem (passiflora) zal zich beslist thuis voelen op jouw plekje. En wat dacht je van een oleander, heb je daar wel eens naar gekeken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
passiebloem en oleander zijn inderdaad leuke alternatieven! puur interesse... wat gebeurt er als je een clematis te warm in de zon zet... ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niks, je ziet clematissen zo vaak buiten groeien aan een pergola en ze staan dan volop in de zon. De plantvoet tenminste niet. Maar het is gewoon geen kamerplant. De andere twee zijn zowel kamer- als tuinplant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
grappig hoor...
viooltjes zijn ook maar gewoon plantjes, maar die lijken het binnen ook niet te doen. leuk hoe dat met sommige planten gewoon zo werkt.