Trekt een houten vloer weer vlak na nat worden?

Een vuren houten vloer van ruim twintig jaar oud heeft een kwartier flink wateroverlast gehad. Na een dag staat een deel van de vloer behoorlijk bol, ter breedte van een paar planken. Heb ik kans dat het binnen weken weer vlak wordt of moet ik iets creatiefs verzinnen?

De vloer zijn vuren vloerdelen, los gelegd op oude vloerbedekking op een betonvloer. Gelakt, maar tussen de planken zal er vocht naar beneden gezakt zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Rechttrekken zal de vloer op lange termijn wel kunnnen maar een en ander is ook afhankelijk ervan hoe strak de vloer gelegd was, en of er delen verschoven zijn. houdt er echter rekening mee dat dit erg lang gaat duren ,en in weken hoef je niet te rekenen ,dit word eerder maanden,vooral omdat we nu de herfst ingaan en de RV toch al toeneemt , en je vleorbedekking onde de houten panelen het vocht als een spons vasthoudt. Mijn inziens kun je beter als je de mogelijkheid hebt de vloer losnemen. de panelen laten drogen door ze op te stapelen met latjes ertussen, de vloerbedekking verwijderen (deze gaat vermoedelijk ook schimmelen en dat wil je zo wie zo niet)en vervolgens de vloer opnieuw leggen. Een hele hoop werk maar op lange termijn wel beter. in elk geval voor je gezondheid . Praat even met je verzekering waterschade is praktisch altijd bij de inboedel meeverzekerd .(geen overstroming door natuurgeweld)

Ja, hij trekt vrijwel zeker geheel recht. Ga hem niet forceren. Het kan enkele weken duren, vooral als de ondervroeg langer nat blijft. Ik heb hier hetzelfde gehad met een eiken vloer waar ongeveer drie rijen krom stonden. Alles ligt weer perfect recht, maar dat duurde wel even.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100