Hoe krijg je een kleed dat lange tijd is opgerold weer mooi plat op de vloer?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Interieur
65.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mijn koeienhuid heeft ivm verhuizing te lang opgevouwen gelegen.
Nu zitten er grote vouwen in die ik met sproeien er niet uit krijg.
Wat nu?

Antwoorden (9)

en dag naar de andere kant naar binnen oprollen en daana gewoon uitleggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Neerleggen en "laten rusten" na verloop van tijd zal de zwaartekracht haar werk doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Andersom oprollen, en op de grond plaatsen met de bolling aan de onderkant. Na verloop van tijd zal het tapijt weer rechttrekken, als je dit proces wilt versnellen kun je er gewicht op plaatsen.

Afhankelijk van de materie waarvan het kleed is gemaakt kan het ook helpen om deze te strijken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ondersteboven stofzuigen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door er een plank op te leggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
onderste boven leggen met zware voorwerpen op de hoeken van het kleed.
klein beetje natsproeien met bijvoorbeeld een plantenspuit(nevelen, geen hele waterstralen), laten drogen en omdraaien maar.

(werkt écht goed, zelf ook een paar keer toegepast)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je veel tijd hebt kun je het ook strijken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nat maken zodat ie flexibel word en dan aan de schutting hangen en drogen in de zon.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tapijt op zijn kop leggen
Houten plaat erop 18mm dik, net zo groot als tapijt of iets groter maakt niet uit
Gewoon op de plek doen waar het tapijt komt te liggen, tafel erop, klaar
Na 2 dagen kijken of de vouwen eruit zijn