Knoop in leren eetstoel bevestigen?

Ik heb 6 eetkamer stoelen met knopen. Hier zijn er al heel wat van kapot. Ik bedenk me suf wat ik gebruiken om ze er weer mooi uit te laten zien. Nieuwe knopen er in naaien gaat niet omdat je er niet goed bij kan. Ik dacht aan druk knopen maar werkt dat in leer? En kan je het met je vinger goed dicht krijgen? Je kan er namelijk geen tang voor gebruiken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
7.2K

Antwoorden (3)

Als de knopen in de zitting zitten: dan kan je mooie kussentjes op de stoelen leggen.
Als ze in de leuning zitten: overtrekken met een mooie stof.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
drukknopen zal moeilijk gaan daar scheur je het leer mee
maar weet je een meubelmaker of een hobbyzaak die verkopen nog setjes met capitonnaalden en pinnen dat zijn lange naalden en platte stukjes ijzer met 2 gaatjes
deze captionnaald is een naald waarmee je een knoop kan zetten
zonder een stoel uit elkaar te halen of de bekleding los te maken
en om de boel aan elkaar te bevestigen gebruik je en ijzer garen of nylon garen
Rijg een nylondraaadje met een knoop eraan door de ijzeren lus en steek daar mee
door de stoel trek dit vanaf de achterkant strak.
dan kan je een een capiton pin ´injecteren´ deze pin zorgt er
dan voor dat u de knoop kunt vast trekken of
een zelfde knoop aan de achterkant vastzetten
niet echt makkelijk ,wel leuk als je de slag te pakken hebt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Super bedankt goeie tip!
Je kan mij geloven of niet,wij deden het met seconden lijm.
Muur vast, probeer er maar is een,het zal je verbazen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gebruik niet te veel lijm,anders komt het er tussen uit.
burgos