Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe herken je echt leer?

Bij de kringloopwinkel heb ik een prachtige bank gekocht. Alleen weet ik nu niet of het echt leer is. Ik heb gezocht naar een sticker op de bank met eventuele informatie maar deze zit er niet op. Nu naar een half jaar wil ik hem graag invetten maar moet ik nu een middel gebruiken voor leer? En stel dat het geen echt leer is, kan zo'n invet middel voor leer dan kwaad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
6.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

*Wrijf over het leer en kijk goed of het 1 type stof is, want kunstleer is een mix van meerdere synthetische vezels, en kunstleer voelt stijf aan, terwijl echt leer heel zacht en soepel is.

*Geur: Leer heeft een uitgesproken aroma geur,kunstleer heeft een vrij chemische geur gelijkwaardig aan dat van plastic.

*Kijk naar de rand waar het leer gesneden is, hier zijn kleine vezels te zien wat duid op echt leder.

*Echt leer is flexibel en is elastisch als je er aan trekt, dit heeft kunstleer niet.
Kijk of je een klein stukje leer kan verbranden met een aansteker echt leer heeft de geur van verbrand haar, terwijl kunstleer een sterke kunstof geur achterlaat en bultjes veroorzaakt op het oppervlak.

http://www.trendywoman.nl/hoeherkenjeechtleer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wrijf over het leer en kijk goed of het 1 type stof is, want kunstleer is een mix van meerdere synthetische vezels, en kunstleer voelt stijf aan, terwijl echt leer heel zacht en soepel is.
Geur: Leer heeft een uitgesproken aroma geur,kunstleer heeft een vrij chemische geur gelijkwaardig aan dat van plastic.
Kijk naar de rand waar het leer gesneden is, hier zijn kleine vezels te zien wat duid op echt leder.
Echt leer is flexibel en is elastisch als je er aan trekt, dit heeft kunstleer niet.
Kijk of je een klein stukje leer kan verbranden met een aansteker echt leer heeft de geur van verbrand haar, terwijl kunstleer een sterke kunststof geur achterlaat en bultjes veroorzaakt op het oppervlak. Doe dit wel uiterst voorzichtig.
Echt leer is geschikt om in te vetten, kunstleer niet, daar wordt het kunstleer plakkerig van en trekt vuil aan.

Toegevoegd na 1 dag:
In echt leer trekt het leervet in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding