ik heb een boxspring van 200x160. Welke maat dekbed en overtrek moet ik dan?

Ik heb 220x240 gekocht maar is dat niet veel te groot of kan dat wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.2K

Antwoorden (6)

Kan prima, een maatje kleiner zou ook kunnen, 200x200 of 200x220 als je een langer dekbed wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
220 bij 240 is voor lits jumeaux, de grootste die je kan krijgen. Beetje groot dus.
Anderzijds, lekker groot is ook niet verkeerd! Geen gedekbedtrek als je met zn 2 bent.
Ikzelf zou voor n maatje kleiner gaan; kans dat deze op de grond komt... (als je niet in bed ligt...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij gaat het er om dat je er lekker onder ligt. Dan is 200x200/220 erg klein hoor. Je hebt dan maar 20cm aan iedere kant over en het bolt ook nog op. Ik zou voor 240x200/220 gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Zou ik ook doen,maar ik heb gelukkig 2 1 persoonsdekbedden zodat de één de ander niet bloot trekt.
Mijn bed is 200x140 en heb er een dekbed voor van 220x240. Zalig gewoon hoe je je erin kan onderstoppen.
Ik heb wel rekening gehouden met de hoogte van het bed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De maat die jij kocht is precies goed !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De maat van jouw boxpring is precies tussen een klein tweepersoonsbed en een lit-jumeaux in. Ik heb dat zelf ook en voor deze maat zijn er geen speciale dekbedden en dekbedhoezen in de handel. De kleine zijn 2 x 2 meter en dat is veel te smal, als je bed al 160 is. De grote zijn 2 x 2.40 en dat is eigenlijk iets te groot, maar zoals ik al zei, er is geen tussenmaat. Te groot is helemaal niet erg, want dan hangt je dekbed mooi over de rand van je bed en dan blijft het goed liggen. Jouw lengte is zelfs 2.20 m. Dat is extra lang. Dat is fijn, want als je dan de instopsstrook onder je matrassen stopt, hou je nog genoeg dekbed over om onder te liggen. Let er wel op, dat je je dekbed goed op het bed legt, dus de 2.40 in de breedte en de 2.20 in de lengte.