Hoe kan ik slakken verwijderen uit mijn auto?

Toen ik de kinderstoel buiten heb schoongemaakt met water is er blijkbaar een naaktslak ingekropen en je raad het al elke dag als ik de auto instap is er een bende van slijm en ik zie precies waar de slak gelopen heeft. Heb het spoor proberen te volgen maar ik vind hem niet.
Is er een manier om de slak te lokken met iets, hoorde van iemand een kopje met bier dat ze daar naar toen komen. Weet niet of dit werkt maar heeft iemand anders nog betere ideeën?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is nog een hele klus... Wij hebben hier al jarenlang enkele keren per maand (heel variërend, soms maanden niet, dan weer dagen achter elkaar) een slijmspoor op de deurmat zitten, maar we hebben nog nooit een dader kunnen vinden.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Dat kopje bier heb ik gister ook gezien. In een antwoord op een vraag op deze site. Hier ging het om een slak weg te lokken bij een (?rozen?)struik. Daar werd idd gezegd dat je een slak met bier kon lokken.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Stond in deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/stokroos-opgegeten-vinden-oorzaak-daarvan.345701
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ontslakken :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook in een vraag over naaktslakken in een kippenren (gisteren?) en een andere vraag van mijzelf over hortensia's die opgegeten worden. ja het werkt perfekt.! een schaaltje met bier ingraven naast een struik/plant in de schemering komen ze te voorschijn.
de volgende dag is het schaaltje vol met dode naaktslakken!
ik heb er meer dan 100 verzopen.!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch zonde van dat gouden goedje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
absoluut !

Het beste antwoord

Zet maar gerust een plastik beker van zo een 10cm hoog met een bodem bier erin of een slakkenlok middel.
Die komen er gegarandeerd in en verzuipen.
Ik heb dit zelfs in openlucht in de tuin gebruikt aan mijn sla.
Wel fixeren of wegnemen als u gaat rijden !
PS: slakken komen enkel, meetal, als het donker is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In je auto is het (normaal) kurkdroog en hoef je niets te doen !Een slak overleeft alleen in een vochtige omgeving. Op dit moment kan die slak al lang uitgedroogd zijn.
Geen paniek dus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad bier neerzetten of een blaadje sla neer leggen en dan s avonds kijken in de auto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een blaadje sla neerleggen vind ik wel zo vriendelijk. Boeren en zo zouden zout strooien. Dan smelten ze weg.

Toegevoegd na 2 uur:
Slakken met kruidenboter
Bevat: Energie 240 kcal, Eiwit 10 g - Vet 21 g.

Ingredienten:
1 sjalotje
2 teentjes knoflook
50 g zachte roomboter
4 takjes peterselie
zout en peper
12 slakken

Bereiden:
Oven voorverwarmen op 200 c of gasovenstand 4.
Sjalotje en knoflook pellen en fijnsnippperen. In kom boter, sjalotje en knoflook door elkaar scheppen. Peterselie erboven fijn knippen en erdoor mengen. Op smaak brengen met zout en peper. Slakken royaal bestrijken met kruidenboter. Slakken midden in oven 4 à 5 minuten warm laten worden. Direct serveren met knapperig stokbrood.

Is dit ook "onethisch"?

Toegevoegd na 2 uur:
(zie reacties)