Zijn alle spaarlampen tegenwoordig zo lomp groot?

Hier in de buurt zijn geen gewone gloeilampen meer verkrijgbaar, alleen maar spaarlampen. Maar die dingen zijn zo lomp groot dat de lampen nu zelfs bòven mijn schemerlampkapjes uitsteken. Zijn er niet ergens kleiner te koop, en zo ja, waar dan?

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is echt geen gezicht zo :-(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (5)

Nee, er zijn al veel spaarlampen voor kleinere vermogens die al een stuk kleiner zijn, verder kun je nu halogeenlampjes kopen die vrijwel dezelfde ballon hebben als de oude gloeidraad peertjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen, die nieuwste zijn redelijk klein..
gisteren is een spaarlamp gesprongen bij ons
& Ik heb er een van de nieuwste die we hadden ingestoken.. ze was kleiner & ze scheen veel beter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze worden steeds 'normaler' wat vorm en grootte betreft, de oudere types zijn wel groter.
De nieuwste ledlampen die nog zuiniger zijn, zijn van volkomen normaal formaat en steeds makkelijker verkrijgbaar.
Zoek op google, je kunt ze ook online bestellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt gewoon naar de HEMA gaan voor spaarlampen in verschillende (en ook kleine) formaten. Ze hoeven tegenwoordig echt niet meer zo achterlijk groot te zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Action hebben ze kleine lampjes (5 Watt) voor in schemerlampen, passen prima en steken er niet bovenuit. Ik meen zo rond de 2,50 p. st.