Gordijnen vallen uit elkaar? Wat? Hoe?

Er zit geen ongedierte in. Dat heeft er ook nooit ingezeten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.5K

Antwoorden (3)

gordijnen die uit elkaar vallen zijn vaak zwaar onderhevig geweest aan direct zonlicht
dat verkort de levensduur van het materiaal
en of de gordijnen waren al heel oud
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt door zonlicht, warmte en de lucht. Het is een heel normaal verschijnsel, bij synthetische- en ook natuurlijke stoffen.
Bij mij in de gordijnenwinkel komen vaak mensen met uit elkaar vallende gordijnen. Het zijn vaak de gordijnen die voor het zonnige raam hangen, of het gordijn dat voor een open raam hangt.
Vaak verkleurt de stof ook een paar tinten lichter, en witte stof wordt juist grauw/smoezelig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gordijnstof zal wel "verteerd" zijn door invloed van o.a. zonlicht of gewoon ouderdom.