Wat is ongeveer een standaard maat voor een pedaalemmer voor 2 twee personen?

Ik wil graag deze pedaalemmer graag hebben maar is hij niet te klein?

http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=42278&productId=68875

Toegevoegd na 7 minuten:
Voor in de keuken is het bedoeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus dat is wel een goede standaard maat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij ook een prima maat. Als je die hele grote koopt of die lange, dan moet je weer dure zakken kopen die erin horen. Nu kun je misschien gewoon een plastik tas erin doen of een gewone vuilniszak, ben je gelijk klaar als je 'm leegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, mooi rood is niet lelijk!
Pieter2011
12 jaar geleden
Nee hoor Meike2, die bak is véél te klein voor een gewone vuilniszak. Dus moet je telkens afvalzakken kopen van een afwijkend formaat (een -meestal duur- "eigen merk"). De huis-, tuin- en keuken vuilniszak past in een afvalbak van 50 liter. Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/ongeveer-standaard-maat-pedaalemmer-twee.270335
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@pieter wil je je antwoord even verplaatsen, zodat ik hem als het beste antwoord kan aanmerken.
Pieter2011
12 jaar geleden
@echtniet11 Bedankt, maar dat hoeft niet, hoor. Ik vind het een beetje flauw om een antwoord dat ik op een eerdere vraag heb gegeven, te gaan herhalen. Bovendien is die afvalbak van jou véél mooier... ;) Sluit de vraag dus maar gewoon!

Antwoorden (1)

12 liter is inderdaad niet veel, maar het na- en voordeel is dan weer dat de bak vaker verschoond moet worden maar minder snel gaat stinken. Ook hangt het er nogal van af wat er in moet en wat niet.

Ik heb met een gezin met vier personen een biobakje van ongeveer 6 liter, een restafvalbak van ongeveer 6 liter en een ' gele' bak (plastic, verpakkingen, flessen, sappakken etc, alles wat gerecycled kan worden) van 12 liter, en eigenlijk is alleen die laatste ALTIJD te klein, terwijl het dus de grootste is. Die moet zeker om de dag en soms zelfs dagelijks geleegd worden.

En het maakt ook sterk uit hoe klein je je afval maakt; als je conservenblikken en sappakken en zeepflessen in hun geheel weggooit ga je aan 12 liter echt never nooit genoeg hebben. Pak je blikken en pakken EERST propvol met kleinere rommeltjes, troepjes, zakken en pruttel, dan kun je er behoorlijk lang mee vooruit.

Derde factor is : waar staat je kliko ? Staat die om het hoekje van de deur, of heb je een lift met een stortkoker, dan is het zat. Moet je de halve tuin door of een paar trappen af, dan kun je beter een beduidend grotere maat uitkiezen.

Scheidt je je afval niet, gooi je alles in één bak en ben je ook niet echt zuinig met de aanschaf van verpakkingen ( wat vaak samengaat met het ook niet scheiden van afval), dan kun je het best een bak van 60 liter aanschaffen, minstens, want dan ga je je doodergeren aan dit 'conservenblik'. Ben je juist heel bewust met scheiden en aanschaf van troep, en gaat er eigenlijk alleen maar restafval in (wat heel weinig is als je blik, plastic, GFT, glas, papier en chemo apart wegdoet) dan kan het ruim voldoende zijn.