Hoe kun je, op schaal, de plattegrond van je woonkamer tekenen?

Een plattegrond ontvangen van het huis wat we gekocht hebben. Schaal 1:100. Echter is het vrij klein getekend omdat de huizen van het hele rijtje weergegeven worden. Ik wil de woonkamer dus als plattegrond tekenen, maar dan wat groter. Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Interieur
10.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je het niet vergroten onder een kopieerapparaat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
inscannen en in een fotoprogramma zoals Photo Gallery jouw huis eruit knippen, dan afdrukken op groter formaat.

Het beste antwoord

Precies nameten, en dan de maten vermenigvuldigen met 5 of 10 ofzo, of nog meer als je papier dat toelaat (en de kamer geen 20x15 meter is ;-)).
Het zal niet op de milimeter kloppen, maar je krijgt dan wel een goed beeld van de verhoudingen. Zorg dan dat je eventuele meubels ofzo die je er in wilt tekenen op dezelfde schaal hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

1 millimeter op de kaart is in werkelijkheid 100 millimeter.
10 millimeter is 1 centimeter
100 centimeter is een meter.
Dus 1000 millimeter is een meter.
dus: als op jouw kaart de woonkamer 70 millimeter is, dan is dat dat in werkelijkheid 7000 millimeter ( 1 is 100) , dus 7 meter als je in de echte woonkamer zou staan.

je zou ook je kaart onder het kopieerapparaat kunnen leggen en dan instellen op vergroten. 100% en zo vaak je wilt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt het doen met Floorplanner. Je kunt de bestaande tekening als "onderlegger" gebruiken, en dan overtrekken. Vervolgens kun je die tekening gebruiken, vergroten, meubels plaatsen, etc.