Hoe voorkom ik het "geklos"bij kliklaminaat? Is de dikte van de foam-laag eronder hiervan belangrijk?

Het gaat mij vooral om het geluid in de ruimte zelf en niet om de eventuele overlast voor mijn buren, want die heb ik niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geklos van hakken ofzo?

Het beste antwoord

Het klossen op laminaat kun je niet voorkomen met wat voor onderlaag dan ook. Het blijft gewoon het directe contact van je schoenen met het laminaat, en dat hoor je. Wat niet klost zijn gympen, rubber zolen hoor je ook nauwelijks, en verder natuurlijk sloffen met zachte zolen of saunaslippers. En op je sokken lopen, maar dan kun je doffe voetafdrukken krijgen op je laminaat als je vochtige voeten hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tja netjes lopen en/of op sokken of pantofels. Met een andere foam ga je het niet oplossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klossen is het minste bij een ondervloer van groene zachtboard platen. Deze heb ik nu zelf ook.
In het verleden ook wel de folie gehad, maar dat klost meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kleed neerleggen. Dat lijkt een dooddoener, maar als je een kleed hebt liggen, dempt dat het geluid in de hele ruimte een beetje.
Of andere schoenen dragen, ik klos nooit op mijn laminaat, maar ja, ik draag bootschoenen ;-)