hoe laat stopt een opwindklok met lopen, als je hem niet meer opwindt?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb wel eens gehoord dat dat altijd hetzelfde is, maar weet niet meer hoe laat en daarom dat zo is...

Toegevoegd na 7 minuten:
Wilt u svp alleen antwoorden als u iets zinnigs te melden heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had eerst wel een klok die altijd dicht bij de 6 stopte, omdat de wijzer te zwaar was om nog omhoog te tikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht er (en laten we eerlijk zijn) een onzinnig antwoord komen, wind je dan vooral niet op :-)
Ik snap je vraag wel, maar maak ook plaats voor (gepaste) humor.
Ik hoop dat je een antwoord krijgt waar je iets aan hebt.

Antwoorden (5)

Om 4 voor half 6 ;)

Hahaha, nee hoor. Dat is afhankelijk van hoe ver je em op kan winden. En hoe lang ie erover doet om weer helemaal af te winden. Dat is dus afhankelijk van de klok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ergens binnen de 12 uur, daar staat geen tijd voor. als de veer niet meer gespannen is stopt het. kan elk moment van de dag zijn.

Toegevoegd na 47 seconden:
Elke klok is anders, zit geen eenheid in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een opwindklok met slagwerk zal de klok vaak stilstaan vlak voor het hele of halve uur omdat het heffen van de pal die het slagwerk bedient de klok juist iets zwaarder laat lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan je niet zeggen, hangt van het opwind patroon af. Als je de klok 12 uur kan opwinden en je wind het om 16:00 op, dan moet je vroeg opstaan om 04:00 om de klok weer op te draaien, want dan zal de klok om vier uur stoppen . Dit is mijn id over een opwindklok
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou hier een zinneg antwoord, ligt er maar net aan
hoe groot de veer van de klok is.
Iets zinnegers kan ik niet bedenken
burgos
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch klinkt het heel zinnig. (met een i)