Waarom voelt alles zo klam aan de laatste week?

Kleding, dekbedovertrek, gordijnen,alles. Zo smerig. En wat kun je hier aan doen? Ventileren doe ik maximaal mr t helpt niets.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
16K

Antwoorden (7)

Dat komt door de vochtige lucht, vanaf zondag voelt het weer beter aan!

Toegevoegd na 17 minuten:
En het is ook warm buiten, dat heeft ook invloed op de vochtigheid in huis, daar om zeg; snein wordt het koeler en dan zakt over het algemeen de vochtigheid in huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gjin dank!
Fryslân boppe
komt door een hoge vochtigheidsgraad. Als je hier echt veel last van hebt kun je nadenken over het aanschaffen van een ontvochtiger, dit kan je binnenhuisklimaat aangenaam verbeteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet een paar ventilatoren aan, dat scheelt bij mij, heb ze normaal alleen aan bij erg warm weer, maar bij een hoge luchtvochtigheid helpt het ook om het huis iets minder vochtig te krijgen.
Misschien een troost; we hebben er allemaal last van, maar vanaf zondag wordt het beter (droger weer in aantocht)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de te hoge vochtigheidsgraad in de lucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de luchtvochtigheidsgraad buiten erg hoog is raak je het vocht uit je huis ook moeilijk kwijt. De oplossing is stoken. Draai je verwarming een uurtje of één, twee omhoog zodat alles goed doorgewarmd is, uiteraard vooral in die kamers waar je last hebt van vocht, met name zal dat de slaapkamer zijn. Zet daarna één of meerdere ramen niet langer dan een half uurtje open om te luchten waarna je aardig wat vocht uit je huis kwijt bent.

Toegevoegd na 59 minuten:
Het meeste vocht in huis wordt binnenshuis gegenereerd door de bewoners zelf, koken, drogende was etc. Daardoor is luchten of goed ventileren altijd nodig maar als de luchtvochtigheidsgraad buiten hoog is moet je de binnenboel goed doorwarmen door te stoken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe hoog moet de verwarming dan ongeveer? En na een half uurtje de ramen weer dicht..wordt het dan niet erg warm?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet je een beetje aanvoelen. Zijn bijvoorbeeld je bedden door en door klam dan moet je wat langer stoken om daar het vocht uit te verdampen. Als je op die manier gelucht hebt dan hoef je ook de ramen niet allemaal strak dicht te houden want het duurt in een degelijk huis echt wel weer een paar dagen voor de boel weer vochtig is. Ik zou voor het luchten de verwarming op een graad of 22 zetten. Het is mijn ervaring dat je daarmee binnen een paar uurtjes klaar bent met de hele procedure.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga het proberen, dankjewel!
kachel een uurtje aan en de ramen open.
Morgen is het over, dan draait de wind naar het westen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
enkele dagen bouwdroger huren, aanzetten, ramen en deuren dicht houden, goede ervaring mee bij vochtige ruimten