Wat is de gemiddelde levensduur van een matras met pocketvering?

Het gaat om matrassen met pocketvering, gemiddelde prijsklasse en normaal gebruik. Leveranciers zeggen ±7 jaar maar dat vind ik nogal kort voor dure dingen zoals een matras.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
2.3K

Antwoorden (5)

De leveranciers hebben gelijk, met een uitloop naar tien jaar maximaal!

Toegevoegd na 55 seconden:
En bereken de prijs maar eens per nacht, dan zul je schrikken hoe goedkoop ze zijn ten op zichte van een onbetaalbare goede nachtrust!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, ongeveer 8 jaar. De levensduur van je matras wordt verlengd door er goed voor te zorgen.
Draai hem elke week om. De ene week in de breedte- en de andere week in de lengte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik draai mijn matras regelmatig om, maar niet elke week. Veel te zwaar, ik heb een matras van natuurlatex. Ik draai mijn matras elke twee maanden om, de ene keer in de breedte, de andere keer in de lengte. Als een matras vele jaren meegaat, maakt het toch niet uit of je het eens per week of eens per twee maanden omdraait?
Ik heb zelf in een aantal beddenzaken gewerkt.
De levensduur van een goed pocketvering matras is idd 7-10 jaar. na 10 jaar is het echt toe aan vervanging.
Dit heeft vooral te maken met de materialen die gebruikt worden en de technieken.
Zo gaat een Hästens bed ongeveer 20-30 jaar mee, reden is omdat ze natuurlijke materialen gebruiken met een gepattenteerde techniek op de veren. Ze liggen echt geweldig maar de prijs is ook geweldig. Wat men wel zegt is dat mijn zo'n bed koopt voor de rest van het leven. Toegegeven is dat ik zelden mensen terug heb horen komen die zeiden een Hästens is klote....
De andere matrassen fabrikanten geven vaak een levensduur mee, dit om problemen te voorkomen zoals schade claims te voorkomen. Vaak wordt ook de levensduur aangehouden tav de hygiene ;o)
Echter wat je misschien beste aan kan houden is:
- hoe lig ik op mijn bed?
- heb ik klachten als ik in bed lig?
- heb ik klachten bij het opstaan zoals rug/nekklachten?
n.b. rugklachten voort komend van een matras verdwijnen binnen een half uur tot een uur na opstaan.

Indien dit het geval is zou ik zeggen ga eens kijken voor een nieuw matras.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er een beetje van af, gemiddeld moet zo'n matras voor een vrijgezel 15 jaar mee kunnen gaan , ik denk dat 7 jaar alleen betrekking heeft voor als je er met zn tweëen gebruik van maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maximaal 10 jaar, maar ik denk dat het zeker te maken heeft met welk soort/merk het is.
en misschien heeft het gewicht van diegene die 'm gebruikt ook wel van toepassing.
Regelmatig omkeren en draaien is heel belangrijk voor de levensduur