Waar kan ik een leuk kinderdekbedovertrek kopen van organisch materiaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schaopenwol of pinguin veren .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aan de baard? of bedoel je plakken?

Het beste antwoord

Ik heb zelf ook een zoontje die allergisch is en dan is het ten eerste belangrijk dat je een molton gebruikt omdat je dan vrijwel alle stof uit de matras tegenhoud.
Er zijn gelukkig vrij veel merken die 100% katoen dekbedovertrekken maken. Ik zou voor de zekerheid kiezen voor eentje met een EKO keurmerk. Zelf heb ik recent een kinderdekbedovertrek van Damai met zo'n EKO keurmerk gekocht op http://www.droomwereld.eu waar ik zeer tevreden over ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'ook' een zoontje dat allergisch is? Maar dat staat toch niet in de vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovendien staat er nergens iets over organisch
in je antwoord en je link.

Andere antwoorden (3)

Mijn eerste gedachte was: katoen is toch al organisch? Maar na even googlen zag ik dat er meer is op dit gebied. Ik heb nog wat gezocht op fair trade en beddengoed, en er zijn wel sites maar niet veel en voor kinderbeddengoed al helemaal niet.
Op de link vind je meer over biologische katoen en zo, en links naar webwinkels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Organisch betekent eigenlijk: afgeleid van levende organismen.
Maar wordt ook gebruikt in
"Organisch" katoen, wil zeggen dat het is geteeld zonder het gebruik van chemische meststoffen, pesticiden en gen- gemanipuleerde planten.

Hier adverteren ze met "organisch" katoen:
http://www.smulderstextiel.nl/dekbedovertrekken/little_diva.aspx

En ze hebben een leuke collectie.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh, maar ik geloof dat alleen de Walra Organic organisch is.
Walra dekbedovertrekken Organic bestaan uit dekbedovertrekken van 100% organisch katoen.

Toegevoegd na 9 minuten:
http://www.twenga.nl/dir-Wonen,Bedlinnen,Beddengoed-053081

Daar staat wel wat bij van organic
en biologisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goodsense.nu/webshops/