Ik wil een grenen spekkast (room)wit verven, wat is de beste manier met het mooiste resultaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.3K

Het beste antwoord

als je het strak in de lak wil hebben moet je ontvetten (oude waslagen en vet trekt in het hout door de warmte van het schuren)
opschuren, gronden, opschuren en aflakken.

als je een mat effect wil hebben zie bovenstaande maar ipv aflakken krijtverf of krijt was gebruiken (laatste dekt niet volledig) afwerken met blanke was (in de was zetten en opwrijven) om het vocht en vuil afstotend te maken

wil je het doorgeschuurde effect dan de bovenstaande handeling en hoekjes en het hoogste relief doorschuren voor een natuurlijk resultaat.

bij watergedragen verf altijd gronden tegen het doorbloeden van het hout.

afhankelijk van de verf kan je de juiste roller kiezen, dit gaat wat sneller. bij krtijverf word dit nooit gedaan omdat juist het streperige ruwe oppervlak zorgt voor een bepaalde uitstraling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het iets anders gedaan; geschuurd, met ammonia eroverheen en daarna 2 of 3 keer met een rolletje verf erover (ik wilde snel klaar zijn). Ik ben tevreden met het resultaat.

Andere antwoorden (1)

Is nogal persoonsgebonden, whitewashed vind ik persoonlijk stijlvol, van deze tijd maar ook ouderwets.. Zoek ergens op hoe het moet want is een hele waslijst