hoe behandel je hout waarin de gaatjes van houtworm?

Ik ben wel voorzichtig geworden met kastjes of kistjes van oud hout waarin gaatjes. Hoe behandel je het hout zodat je zeker weet dat er geen houtworm meer inzit. Ik hoorde een keer van iemand dat je het hout beste in kon wrijven met petroleum maar dat vind ik weer heel erg brandbaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
1K

Het beste antwoord

Daar zijn speciale producten voor zoals van Cuprinol.
Dit is een kleurloze outbeschermen en werkt uitstekend tegen houtworm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het hout behandelen met petroleum is toch wel het beste .

doe je het niet ,dan breid het zich uit in andere houtwerk .
en kun je het weggooien of slopen om er echt vanaf te zijn .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou je hier zelf nu wel aan werken?
Er zijn speciale bedrijven die de houtworm voor altijd kunnen verwijderen.Als je iets speciaals heb en je wil het meubel beslist in je huis zetten, zou ik voor die optie gaan.
Dan ben je er zeker van dat het goed gebeurd.
Suc6

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb even op internet gekeken voor je bij ,houtworm verwijderen,daar staat allerlei informatie,over bedrijven en producten.
Als je daar even kijkt ben je helemaal op de hoogte.
burgos