Is het uitdraaien van kroonluchter lampen veilig?

Thuis heb ik een kroonluchter hangen met 6 lampen. Omdat het licht soms te fel is, draai ik enkele lampen uit. Kan dat kwaad, of krijgen de overige lampen dan teveel stroom?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou er een dimmer tussen zetten, dan blijven alle lampen branden, maar kun je lichtsterkte regelen naar je smaak.
burgos
8 jaar geleden
Twee ++ Bram,jij moet happy zijn.

Het beste antwoord

Nee hoor. Deze zijn in serie geschakeld (want je kan er eentje uithalen en de rest blijft branden) dus iedere lamp krijgt altijd evenveel stroom ook al draai je er eentje uit. Kortom geen probleem.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeps, in PARALLEL geschakeld bedoel ik!! Dus niet in serie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie.