Als ik eieren ter decoratie wil gebruiken moet ik ze dan eerst koken??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (2)

Nee; dan bederven ze alsnog.
Je moet er twee gaatjes in prikken (boven en onder) en het ei vervolgens leegblazen. Dus alle inhoud eruit zien te krijgen.
12 jaar geleden
Ik zou zeggen, dat hangt er van af HOE LANG de decoratie moet blijven bestaan.

Wil je er echt een jaar van genieten dan moet je het (ongekookte) ei via 2 gaatjes leegpeuteren en uitspoelen, maar verkijk je hier niet op, het is best lastig. ik zou dan zelf, maar nu mogelijk niet meer eenvoudig te krijgen omdat Pasen net is geweest een setje nepeieren aanschaffen.

Is de decoratie voor maximaal 1 maand (tot ca 6 weken) en NIET meer om op te eten, zou ik ze gewoon koken en zou gebruiken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leegpeuteren?Hoe wou je dat doen dan?Je moet ze gewoon leegblazen en met een beetje goede longinhoud is dat helemaal niet moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ff lange sateprikker erin om de dooier door te prikken helpt ook wel weleens zodat het makkelijker uit te blazen is. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Zo zou ik het ook doen!