Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

latex of nasa topper?

voor een ziekenhuispatient moet ik een topper op een te hard matras bestellen.
Wat is dan beter, latex of nasa van 5 cm dik?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Laat je sowieso nog even goed informeren door een verkoper die er verstand van heeft, maar latex is meteen al zacht en mensen die het snel koud hebben vinden latex soms fijner omdat het snel warm is, maar als het om de drukverdeling gaat is het "nasaschuim" (waarvan ik dan als referentie aan Tempur denk) misschien beter.
En bij een medische noodzaak voor een matras met drukverdeling om doorligplekken (decubitus) tegen te gaan, zou ik ook even informeren of dit misschien vergoed wordt in de vorm van uitleen ( bij gebruik korter dan een half jaar meestal ) of in bruikleen via de zorgverzekeraar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nasa zou mijn keuze zijn. Mensen die door hun gezondheidsproblemen op bed komen te liggen hebben een matras nodig die aan alle kanten ondersteuning aan hun lichaam, vaak al pijnlijk genoeg, geeft.

Met Nasa heb je dat. Je gaat liggen en op de drukpunten voel je onmiddellijk dat het comfortabel ligt. Nou is 5 cm niet echt dik. Een wat dikkere zou ik dan kiezen als je hem toch nog moet aanschaffen. 10 cm minimaal. Liever 15.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met dit antwoord eens dat een compleet matras beter is dan alleen een oplegmatras.
Persoonlijk zou ik er wel voor kiezen om dan eerst te informeren bij een leverancier van zorghulpmiddelen of een thuiszorgwinkel in plaats van bij een beddenzaak, omdat zij vaak ook meer weten over evt vergoedingen en in ieder geval meer ervaring hebben met mensen die een dergelijk matras uit medisch oogpunt willen aanschaffen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding