Hoeveel geld heb je tegenwoordig nodig om een huis te kopen?

Vanaf welk bedrag heb je door de stijgende inflatie de afgelopen jaren nodig om een huis te kopen? Ik hoor vaak bedragen waar nogal een groot verschil tussen zit.

3 maanden geleden
Ritsuka
3 maanden geleden
Groot verschil in regio waar je wilt wonen
ronron1212
3 maanden geleden
DE prijs van een huis hangt van vele factoren af de regio de grote van het huis de leeftijd en het label enz
crispy
3 maanden geleden
Hoeveel geld heb je tegenwoordig nodig om een auto te kopen? Dat is helemaal afhankelijk van het type auto en de staat waarin die verkeert.
Zo ook met een huis. Er zijn huizen met een waarde van vele miljoenen, er zijn huizen van een paar honderdduizend euro. Maar de meeste huizen staan niet te koop.
En: alle waar naar zijn geld, en hou er rekening mee dat er heel veel geïnteresseerden zijn voor goedkope huizen.
tinus1969
3 maanden geleden
Kijk eens op funda.nl wat een huis in jouw regio kost.

Antwoorden (1)

In 2022 was de gemiddelde transactieprijs van een bestaande koopwoning in Nederland bijna 429 duizend euro. In Bloemendaal werd het meeste betaald voor een bestaande koopwoning, in Pekela het minst. Voor het eerst waren er drie gemeenten met een gemiddelde transactieprijs van meer dan 1 miljoen euro. In vier gemeenten lag de gemiddelde transactieprijs onder de 250 duizend euro. Dit blijkt uit cijfers van het CBS en het Kadaster.
De gemiddelde transactieprijs in 2022 was bijna 42 duizend euro hoger dan in 2021, en de hoogst gemeten prijs sinds het begin van de meting in 1995.
3 maanden geleden