wanneer moet een doorlopende krediet afgelost zijn bij een nieuwe hypotheek?

Wij hebben een doorlopend krediet van 17.641,00 hier hebben wij in een jaar al 8000 op afgelost, en er staat dus nog een bedrag open van 9.667,56.

Nu hebben wij ons appartement verkocht en willen de volgende stap gaan nemen met onze 2 kinderen door een eensgezinswoning te gaan kopen.

Nu weet ik dat een doorlopend krediet hard rust op het maximale hypotheek bedrag wat we kunnen lenen. maar we hebben de kans om het resterende bedrag te lenen van schoonouders zodat het krediet weg is. ( we hadden het zoiezo na de zomer vakantie zelf afgelost met vakantiegeld en belastingteruggave)
Hoelang van te voren moet je krediet afgelost zijn zodat je er geen problemen mee krijgt bij een aanvraag voor nieuwe hypotheek?

Ik weet een doorlopend krediet is slecht, maar we waren jong en roekeloos ;)
maar we zijn verkeerd voorgelicht in het verleden en hebben dat krediet in de kast gelegd en nooit meer naar gekeken tot vorig jaar.

De vraag stel ik omdat we onverwacts ons appartement binnen 2 weken verkocht hadden;)

Ik hoop dat iemand dit weet.

Groeten

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Bij het aangaan van de hypotheek zal het krediet moeten zijn afgelost, anders wordt het meegenomen in de berekening. Hierdoor zal waarschijnlijk veel minder hypotheek mogelijk zijn.