mag een hypotheek verstrekker een borg persoon zonder op de hoogte te stellen coderen bkr en loonbeslag ?

mijn vrouw stond borg bij een hypotheek maar is bij verzaken van aflossing hiervan niet op de hoogte gebracht.heeft nu bkr codering en inmiddels loonbeslag.mag dat zonder op de hoogte van een achterstand te zijn geinformeert ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wanneer iemand garant gaat staan voor de hypotheek van iemand anders dan is dat niet voor niets. De bank ziet een zeker risico in het verstrekken van de lening en wil een extra garantie, in dit geval uw vrouw.
Nu dat de primaire hypotheeknemers niet thuis geven kloppen schuldeisers aan bij uw vrouw. Het is wel zo netjes als daar een schrijven aan vooraf gaat. Uw vrouw moet immers op de hoogte worden gesteld dat de hypotheeknemers niet meer betalen en dat ze nu aanspraak maken op de garantie die uw vrouw heeft afgegeven. Uw vrouw moet natuurlijk wel weten waar ze het geld naar moet over maken.

De schuldenaren in eerste aanleg zullen zeker op de hoogte zijn geweest van de financiele situatie. Dus de bank zal niet 'zomaar' loonbeslag hebben gelegd.

Wanneer u in gemeenschap van goederen bent gehuwd loopt u ook het risico dat ze beslag op uw loon gaan leggen.