Kunnen wij een hypotheek krijgen?

Met een bruto loon van 1950€ van 1 persoon.
Verder geen spaargeld of dat soort dingen.
Is het mogelijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zonder spaargeld zou ik er niet teveel op hopen. Veel banken eisen tegenwoordig voldoende eigen inbreng voor ze goedkeuring geven.

De rest hangt af van hoeveel je wil lenen. Daar hanteert elke bank zo zijn eigen regeltjes voor, dus enkele banken afgaan om te informeren is in zulk geval de boodschap.

Maar zorg eerst dat je een zinnig antwoord kan geven wanneer ze vragen hoeveel spaargeld je zelf wil investeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En de vaste lasten, lening ed tellen ook mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het niet zo dat je aankomend jaar sowieso 2000€ eigen geld moet hebben?
Verder hebben we ook geen leningen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De regels bij elke bank zijn anders. Bij de ene bank moet je 10% eigen inbreng hebben, bij de andere bank 20%. Dus met €2000 eigen inbreng leen je in zo'n geval hooguit €20000. Daar koop je nog geen garage mee.
Het is zeker mogelijk. Hou als te lenen bedrag ca. 4,5 keer je jaarsalaris aan. Je kunt 105% van het koopbedrag lenen. Die 5% is voor koperskosten. Soms is die 5% net te weinig. Dit kun je oplossen door aan de verkoper te vragen of hij de notariskosten wil betalen en bij de prijs optelt. Je hebt wel een beetje haast want volgend jaar mag een bank geen 105% maar 100% financieren. Tip; als je uit bent onderhandeld. Eis dan als laatste dat verkoper niet gecenseerd hoeft te worden met rioolrecht en ozb. Hier gaan ze in 9 van de 10 keer mee accoord en dat scheelt je zomaar 200€ die je niet contant hoeft te betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4,5 keer je jaarsalaris is wel erg weinig, niet? Maar daar maar bijna 10 keer van. Er is trouwens nog een groot verschil tussen wat banken mogen en wat ze willen doen. Ze willen er natuurlijk ook iets aan kunnen verdienen. Dus 105% lenen, mag misschien, maar vind maar eens een (betrouwbare!) bank die geneigd is dat te doen. En als ze dat al winnen zal het bedrag dat je kan/mag lenen wel fiks lager liggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is geen bank te vinden die 10 keer je (bruto) jaarsalaris financiert. De vrager kan met €1.950.- ca €105.000.- lenen. Er zijn overigens genoeg banken die dit graag doen. Kijk eens op de site van de hypotheker, daar kun je simpel berekenen hoeveel je max. kunt lenen en wat je maandlasten zijn.
ronron1212
10 jaar geleden
Daki 10 keer je jaar inkomen kan je wel vergeten 5 keer is echt de max.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo is het ronron. Ik heb even op een hypothekensite een berekening gemaakt. Vrager krijgt ca. 108.000.-
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zei niet dat je het over het bruto jaarsalaris had. Die bedragen die je noemt zijn ook om te lachen. Wat koop je daar in deze tijd nog voor? En wil je een deftig bedrag lenen, dan is dat of te veel voor sommige banken en andere banken zullen eigen inbreng vereisen.