Is de datum dat een vast contract ingegaan is van invloed op een hypotheek voor aankoop huis?

Maakt het uit of je 5 jaar of een paar maanden een vast contract hebt?

13 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Nee, het maakt niet uit hoe lang je bij je werkgever in dienst bent: vast is vast. Wel moet je uiteraard door je proefperiode zijn.
Wel zal bijna elke hypotheekverstrekker een werkgeversverklaring willen hebben. Voor je werkgever een formaliteit die ze altijd zullen afgeven (ze verklaren wel dat ze de intentie hebben je bij het bedrijf te laten blijven, maar het verplicht ze tot niets).
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee dat maakt niet uit, met een vast contract geeft de werkgever te kennen jou te willen houden. In een proeftijd of jaarcontract moet de werkgever de intentie aangeven dat hij je in dienst wil nemen d.m.v. een werkgeversverklaring.
13 jaar geleden
Een vast contract is een vast contract, maakt voor een hypotheekverstrekker niet uit. Je hebt de garantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Zodra je het contract getekent hebt kan je meteen een hypotheek aanvragen. Zelfs al ben je nog niet begonnen met de baan. Het is het contract dat belangrijk is: Dat is voor de bank de garantie dat je de komende jaren in staat zal zijn je hypotheel te betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een vast contract is een vast contract. Het gaat er om dat je nu een vast dienstverband hebt die niet meer zo makkelijk ontbonden kan worden. De ingangsdatum is niet belangrijk.