krijg ik een hypotheek als stagiaire maar over 4 maanden in vaste dienst treedt?

Momenteel loop ik nog stage bij een fantastisch bedrijf. Het gaat zelfs zo goed dat zij mij per 1 september in vaste dienst nemen. Omdat ik momenteel nog geen loon ontvang vraag ik mij af of ik ,samen met mijn partner die wel een vaste baan heeft, nu al een hypotheek kan krijgen. De meningen onder de hypotheekadviseurs zijn hierover verdeelt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt ook aan het soort contract en inkomen van je partner.

Het beste antwoord

Je kan alleen samen een hypotheek nemen, als het inkomen van je vriend hoog genoeg is voor de hele hypotheek. Jij hebt immers geen inkomen.

Voor het verkrijgen van een hypotheek heb je niet alleen een inkomen nodig, maar ook een vast contract. Of een intentieverklaring (dus een verklaring van de werkgever dat hij in principe de intentie heeft om jou een vast contract te geven)

Als het loon van je vriend niet hoog genoeg is, zal je dus moeten wachten tot jij je intentieverklaring of vaste contract op zak hebt.