U bent of wordt als derde partij bij een civiele procedure betrokken omdat u ook met de zaak te maken hebt. U weet dus waar het over gaat. In de oproep tot vrijwaring staat wat men van u wil.
U kunt per brief reageren op de eis.
Ondersteun uw verhaal, indien nodig, met bewijzen. Maak hiervan kopieën en doe die bij de brief.
Stuur uw brief met kopieën in tweevoud naar de rechter, minimaal drie dagen voor de terechtzitting (rolzitting).
Als u een brief stuurt, hoeft u niet naar de zitting te komen.
Na de zitting krijgt u een brief, waarin staat wat de verdere procedure is.

Indien u het moeilijk vindt om te schrijven, kunt u naar de terechtzitting gaan om uw verhaal aan de rechter te vertellen.
De datum van de zitting staat in de dagvaarding die u heeft gekregen van de deurwaarder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk dank voor de heldere uitleg het is mij volledig duidelijk. mvg.