Als je een hypotheek afsluit, sta je dan hierna automatisch ingeschreven bij het BKR te Tiel of is dit alleen als je échte schulden hebt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een hypotheek staat niet ingeschreven bij het BKR, zoals je bedoeld in je vraag.

Het BKR registreert (direct opeisbare) schulden aan natuurlijke personen tot een maximale hoogte van 175.000,--.

Hypotheken (hypothecaire geldleningen met een onroerende zaak als onderpand) worden geregistreerd in "Register Hypotheken 3" van de Dienst voor het Kadaster en Openbare Registers.

Wat wel bekend is over een hypotheek is een betalingsachterstand van meer dan 120 dagen. Men spreekt dan van coderingen of aantekeningen. Dit mag niet verward worden met een registratie zoals bij geldleningen, abonnementen voor mobiele telefonie en creditcards.

Kortom, bij het aangaan van een hypotheek wordt deze niet geregistreerd bij het BKR te Tiel, zoals dat bij gewone geldleningen wel gebeurd. Hypotheken worden ingeschreven bij het Kadaster.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een hypotheek wordt niet als schuld ingeschreven..een studiefinanciering ook niet..elke andere vorm van lening wel.. creditcards, verzendhuiskredieten, persoonlijke leningen en doorlopende kredieten..
Als je een slechte betaler bent krijg je een markering bij die schuld en die verloopt pas na een hele periode.. verzendhuis meldingen kunnen zelfs 5 jaar blijven staan en dat geeft dan weer problemen bij het mogelijk opnieuw afsluiten van welke vorm van lening, ook hypotheek, dan ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je hypotheek wordt niet als schuld of lening geregistreerd bij BKR. Dat gebeurt pas wanneer je meer dan 120 dagen achterloopt met je termijnbetalingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens is het ook niet zo dat alleen echte problematische schulden geregistreerd zijn ; alle leningen en kredieten behalve je hypotheek dus (zogenaamde comsumptieve kredieten), afbetalingsregelingen (met een postporderbedrijf bijvoorbeeld) en 'koop nu betaal later' - overeenkomsten staan geregistreerd, ook als je op tijd betaalt. Maar dan staan ze er niet 'negatief' zeg maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een hypotheek afsluit heb je echte schulden,en als je niet op tijd betaald heb je ook een negatieve BKR notering .