Betaal ik over de aflossingvrije hypotheek nou wel aflossing per maand als mijn looptijd 30 jaar is of niet( bij 2 hypotheken)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, je betaalt alleen de rente die gold op het moment dat je de hypotheek afsloot. De som van het geleende kapitaal is na 30 jaar dus nog steeds even groot als toen je begon.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus als ik een gezamenlijke hypotheek heb van
368000
verdeeld in
200.000 lineaire
en 168.000 aflossingsvrij
betaal ik alleen aflossing per maand over de lineare
dus (200.000/(30*12)=555.56
!
U weet er vast veel vanaf Betaal ik over deze aflossingvrije
geen of wel een rente
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. En je betaalt inderdaad de rente over het aflossingsvrije deel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel
Bedankt voor de informatie!
ronron1212
12 jaar geleden
zondag +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje

Andere antwoorden (1)

Nee. Dat is het idee van aflossingsvrij: je lost niets af, maar betaalt wel rente.