mag je bij een bestaande afgesloten hypotheek de naam van je ex verwijderen en de naam van je nieuwe partner neerzetten ?

mijn ex en ik hebben moeite ons huis te verkopen, mijn huidige vriendin en ik willen graag blijven wonen maar we kunnen in deze tijd niet zo'n hoge hypotheek opnemen, terwijl deze makkelijk te betalen is door ons. Is er dus een mogelijkheid de naam van mijn ex te schrappen en de naam van mijn nieuwe vriendin daarvoor in de plaats er neer te zetten???

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je zult eerst moeten overleggen met de bank. Deze moet akkoord gaan met wijziging van de hypotheekovereenkomst. Zo ja, dan moet dat nog notarieel worden vastgelegd.

Dat zal niet lukken want het pand hoort nog steeds voor een stuk aan uw ex toe. De huidige lening moet weer afgekocht worden en dan een nieuwe geopend worden. De huidige hypotheek moet dus eerst gelost worden en dan overgedragen aan jullie. Dat alles brengt een massa kosten met zich mee waar jullie zullen moeten voor opdraaien. Vraag maar eens na bij uw hypotheekverlener.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100