Warom mag ik mijn koop huis met hypotheek niet verhuren? Leesverder....

Laats ontving ik een brief van de bank dat zij hebben vernomen dat ik verhuur mijn huis 'illegal', en zij drigen mij via een deurwaarder, met gedwongen verkoop van het huis. Een datum is al vastgesteld.

Ik heb het netjes aan de B.D. in mijn aangifte opgegeven als inkomen dat ik geniet uit verhuur van een zelfstandige woonruimte. Deze inkomsten vallen onder ''zelfstandige inkomsten uit eigen vermogen''. Ik verhuur het huis aan legale mensen, dat zijn legaal hier in NL.

Wat maakt het uit voor de bank als ik won daar of iemand anders?........... Wat gaat de bank verdienen van deze gedwongen verkoop? Veel mensen met een hypotheek verhuren hun huis.

De hypotheek lasten worden netjes betaald.

Toegevoegd na 31 minuten:
Ik verhuur het huis voor korte periodes van 2 weken per maand,met een duidelijk en water dicht contract.Die zijn mestaal directeuren van grote bedrijven dat komen voor een bepaalde project, van max 2 weken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat de bank bang is dat het huis in waarde daalt, hetzij vanwege achterstalig onderhoud.Tevens kan het lastig zijn huurders het huis uit te krijgen mocht de bank het huis confisceren. ===== Rechten van huurders In ons land hebben huurders van woningen een ongekende huurbescherming, de beste in de wereld. Hier is opzich natuurlijk niets mis mee, maar dit kan voor de verhuurder wel een zeer groot nadeel zijn in het geval van problemen met de huurder. Het grootste dilema is dat tijdelijke verhuur in ons land wettelijk niet bestaat. Verhuur voor enkele jaren omdat een huiseigenaar naar het buitenland gaat en daarna weer in zijn eigen huis wil wonen is de enige uitzondering. Voor de rest bestaat er huur voor onbepaalde tijd met een levenslange huurbescherming. Om een huurder uw huis weer uit te krijgen kan dus een probleem zijn. Hypotheek Indien op uw huis een hypotheek rust, zal meestal in de hypotheekakte staan dat de hypotheekverstrekker toestemming moet verlenen voor verhuur van de woning. Dit zal de bank niet altijd zomaar doen. De kans bestaat namelijk dat de woning in waarde zal dalen, door achterstallig onderhoud of problemen met de huurder.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100