Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je zonder belasting aangifte 2010 nu een huis kopen?

Voor de hypotheek van een te kopen huis, moet mijn man naast alle papieren ook een belasting aangifte 2010 overhandigen.

Nu heeft mijn man inkomen uit buitenland i.v.m. zijn werkgever. Mijn man is Nederlander en woont in Nederland. Hij maakt gebruik van de 180 dagen maatregel en heeft nooit aangifte gedaan.

Kun je nu zonder zo'n aangifte 2010 toch een hypotheek krijgen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
855

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

In principe wel. De hypotheekverstrekker wil zo'n belastingopgave, om inkomsten te kunnen zien (garantie). Als die er niet is, dien je bij de hypotheekverstrekker te vragen/uitleggen, dat er geen opgave van de Belastingdienst is, en wat ze als alternatief accepteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een jaaropgave van de werkgever zou ook moeten volstaan. Toen wij ons huis kochten, hadden we ook nog nooit de belastingpapieren ingevuld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja tuurlijk wel! Indien je dit uitlegt aan de hypotheekverstrekker en het ook daadwerkelijk kunt aantonen dat je man gebruikt maakt van de 180 dagen maatregel dan is dat geen enkel probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding