Voor hoeveel jaar kan de hypotheekrente opnieuw afgetrokken worden na een scheiding ? Lees verder.

Stel ik had een hypotheek met mijn (ex)partner afgesloten en heb al 20 jaar hypotheekrenteaftrek genoten samen met mijn (ex)partner.
Nu -na de scheiding- heb ik zelf een appartement gekocht en kan mijn eigen rente over de hypotheek aftrekken.
Nu kan dit normaal gesproken slechts over een periode van 30 jaar.
Kan ik nu nog maar 10 jaar de rente aftrekken (omdat ik al 20 jaar heb gehad) of telt er voor mij weer een periode van 30 jaar op mijn nieuw gekochte appartement.
Mijn partner is in de oude woning blijven wonen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Nee, de periode gaat niet opnieuw in bij verhuizen of scheiding. Wel geldt de aftrek 30 jaar ná 2001, dus voor jou tot 2031. Dat is weliswaar langer dan tot 2021, maar het gaat dus niet helemaal opnieuw in.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, dat geeft nog wat speling.
Bedankt voor je antwoord.