Heeft een strafblad effect op een hypotheekaanvraag?

Kun je een hypotheek aanvragen dan wel verlengen als je een strafblad hebt voor winkeldiefstal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28.2K

Antwoorden (2)

Ligt eraan voor wat voor soort misdrijf je een strafblad hebt
normaal gesproken kan iedereen een hypotheek krijgen maar de regels zijn per verstrekker verschillend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor het antwoord. Het gaat dus om winkeldiefstal( geen dure of grote artikelen). Wel oer en oer stom,maar het is gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen als je bij het bkr geregistreerd staat kun je geen hypotheek krijgen
Nee hoor, dat speelt geen rol. Dit vergrijp is te klein om van enige betekenis te zijn. De hypotheekverstrekker vindt het veel belangrijker om te weten of jij aan je financieel verplichtingen kunt voldoen.
Een BKR-registratie kan wel belemmerend zijn, maar ook dat hoeft niet altijd. Dat hangt af van de hypotheekverstrekker en de grootte van je schuld.
Je kunt zelfs je eigen BKR-registratie onder bepaald voorwaarden verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pffff dank je, dat is een hele opluchting!