Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt hypotheekrente aftrek en waar kan ik terecht voor meer advies?

Ik heb een hypotheek op een bedrijfspand, door omstandigheden wil ik deze verhuren. Voor de hypotheek staan mijn ouders garant. Er is nog niks afbetaald in 3 jaar, dus de prijs is redelijk opgelopen waarvoor ik opnieuw 6 % rente over moet betalen. Kan ik bij een andere bank goedkoper uit zijn en hoe werkt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
637

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je zou eens contact op kunnen nemen met een accountant. Die hebben gestudeerd om dit soort zaken met de fiscus netjes af te stemmen. Kost een paar centen, maar levert doorgaans meer op.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je bij een andere bank je hypotheek goedkoper kunt oversluiten maar let dan op het boetebeding bij je huidige hypotheekverstrekker. Je inkomsten door verhuur vallen in Box 3 bij je IB-aangifte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6% voor een hypotheek op een bedrijfspand, waar je door omstandigheden zelf niks mee doet en gaat verhuren..
6% lijkt mij in dit geval zeer laag, je kan natuurlijk altijd met andere banken gaan praten, maar ik denk dat je dat vergeten kan. (ik weet natuurlijk niet om wat voor bedragen aan hypotheek en borgstelling het gaat.)

Hypotheekrenteaftrek is niet van toepassing.

Bij verhuur:
huuropbrengsten - rente - andere kosten = belastbare winst
Zorg dus eerst dat je dat pand verhuurt krijgt.

Wil je een beter antwoord, dan moet je meer info en bedragen gaan noemen:
waarde pand, hypotheek, borgstelling.
staat en soort pand, plaats (is er veel of weinig van dat soort panden te huur), enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding