waar kijken ze naar op een loonstrook bij duitse hypotheek?

volgende week hebben we een afspraak met een duitse bank voor het afsluiten van een hypotheek.
Nu verdienen wij beide netto meer als on bruto loon.
Kijken ze in Duitsland naar het hele plaatje of alleen de nummertjes onderaan het blaadje met het bedrag dat je daadwerkelijk ontvangt?
Ze zullen niet eens snappen wat er staat met al die percentages en andere zaken lijkt me?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ze kijken natuurlijk naar je nettosalaris of je de hypotheeklasten op kunt brengen en de medewerkers bij die bank snappen heus je salarisstrook wel, die zal heus niet zoveel afwijken van een Duitse salarisstrook en bovendien hebben ze als Duitse bank heus wel kennis van Nederlandse salarissen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Van belang kan ook zijn of je een contract voor onbepaalde tijd hebt, een zogenaamd vast contract, maar dat zal steeds minder (gaan) voorkomen omdat werkgevers veel liever met deelcontracten werken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar de vraag is of je die toeslagen wel kunt
houden als je in het buitenland woont, on(T)wetendheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De duitse kinderbijslag die je eventueel zou krijgen telt wel mee voor een duitse hypotheek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In duitsland is het van belang wat er elke maand netto op je bankrekening komt. Neem over meerdere maanden je loonstrook mee, als ze niet geloven dat jouw toeslagen elke maand hetzelfde zijn.