Als je (hypotheek-)bank failliet gaat, ben je gelijk van je schuld af, nietwaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Nee was het maar waar... Dat is niet zo... De nieuwe eigenaar wil wel graag dat je doorgaat met betalen en daar komen ze snel mee aan als het zover is... Daar hoef jij niet voor te bellen of te mailen... Nee dat komen ze gratis zegen tegen je in niet mis te verstane woorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en sneeuw valt in juli en is hartstikke zwart.

Helaas. Je schuld wordt overgenomen door een volgende bank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Guppies waren tog zwart?
;-)
Nee, dat is niet waar. Een andere bank "koopt" het hypotheek contract welke je hebt met de failliete verstrekker, en jij als hypotheekhouder mag vrolijk verder betalen aan de nieuwe "huis/ hypotheek" eigenaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je afgeloste deel en je hypotheek op verschillende wijze wordt geboekt bij DSB, zou het misschien theoretisch wel kunnen zijn dat je afgeloste deel opgaat in het faillissement, maar je hypotheek wel volledig open staat.